Zijn er vaatwassers die zo in een keukenkastje passen?

In mijn huurhuis wil ik graag een vaatwasser plaatsen. Er zit een vaste keuken in en ik heb een aansluiting, maar geen plek om een vaatwasser neer te zetten.
Voor een inbouw moet je de onderkant van je kastje verwijderen, iets wat niet kan in deze keuken. Dus vroeg ik mij af of er vaatwassers zijn die je zo in een keukenkastje kunt schuiven zonder te hoeven gaan zagen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
38.1K

Antwoorden (5)

Ja hoor. Minivaatwassers. Als je dat googled kun je bij beslist kijken welke je wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ja, die zijn leuk! Maar ze zijn eigenlijk net weer te klein voor een keukenkastje. Alhoewel.. misschien een bovenkastje?
Hartstikke bedankt voor de tip!
Ja hoor, dat zijn de zgn tafelmodellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, in een standaardkeukenkastje zal geen inbouwvaatwasser kunnen passen. Een standaardruimte voor de vaatwasser mist namelijk de linker en rechterzijkant (dus een dikke centimeter aan beide kanten).

Waarom kun je niets verwijderen in je keuken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo,
Bedankt voor uw antwoord.
Jammer dat ze er niet zo in passen. Gat in de markt! ;-)
Ik heb een huurhuis en als ik er ooit uit ga, dan moet die weer terug in de oorspronkelijke staat. Inclusief de keuken. Dus wil ik daar liever niet in gaan zagen. Helaas hebben ze er bij het plaatsen van de keuken geen rekening mee gehouden dan 3 kwart Nederland een vaatwasser heeft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ho eens, ik heb OOK een huurhuis en ik heb er zelf een volledige Ikeakeuken in laten zetten. Tegenwoordig mag je van alles in een huurhuis en hoef je het vaak niet meer helemaal oorspronkelijk te maken. Jouw vaatwasmachine netjes geinstalleerd is meer waard dan een oud keukenkastje. Daarbij: als jij er weer eens uit gaat is het vast tijd voor een nieuwe keuken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, om eerlijk te zijn weet ik niet precies hoe lang ik in dit huurhuis blijf. En er zit een complete nieuwe keuken in. Vandaar dat ik niet gelijk wil gaan zagen en doen.
Een inbouwvaatwasser komt altijd in plaats
van een keukenkastje. Deze maat is meestal 60 cm. breed en minimaal 85 cm hoog.

Toegevoegd na 3 minuten:
Vaatwasmachines hebben over het algemeen 3 maten: het meest voorkomende model van 60 cm breed, de smallere variant van 45 cm en een mini-variant, die meestal samen met een oven en gasfornuis in een geïntegreerd apparaat zit.

Er zijn afwasmachines waarbij u de hoogte kunt verstellen, zoals de inbouw vaatwasmachines, die vaak van verstelbare pootjes voorzien zijn. Verder zijn er eventueel ook verhoogde modellen, die gebruik maken van de ruimte onder een verhoogd werkblad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartelijk dank voor uw reactie.
Ah vandaar dat ik zo'n moeite had met zoeken. Wel vreemd dat er geen zijn die er zo in passen. Ik lijk me toch niet de enige met een huurhuis met een krappe keuken. Misschien toch maar kijken naar zo´n kleintje dan.
Dit geval is bij mij ook. Daarom heb ik nu een vaatwasser met 6 couverts. Een mini vaatwasser die evt op je werkblad kan staan. Ik heb een kast deurtje verwijderd en in die kast de vaatwasser ingezet. Ik heb zelf de vaatwasser van Etna http://www.kieskeurig.nl/vaatwasser/etna/evw7860wit/prijzen/bezorgen/901559/
Maar er zijn natuurlijk meerder modellen verkrijgbaar van verschillende merken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Inbouw vaatwassers met meer dan 6 couverts gaat helaas niet lukken in een kastje. Dit komt namelijk altijd ipv een kastje. De maten zijn dan ook te hoog en te breed om het in een kast te krijgen. Tevens staan deze apparaten op eigen poten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo,
Bedankt voor het reageren! Dat lijkt me inderdaad ook de beste optie. Wat een leuk dingetje!
Nogmaals bedankt voor de tip.