werkt de riddex plus van telsell ook tegen vlooien en of huisstofmijt?

Mijn kat heeft vlooien en ik ben op zoek naar een manier om dit niet tijdelijk maar voor "altijd" uit huis te verjagen. Ik vraag mij dus af of dit de oplossing is en zo niet of iemand nog andere oplossingen weet om dit wel te bereiken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens een onderzoek van dagblad De Pers uit 2008 werkt de Riddex Plus sowieso niet, althans dat zijn de bevindingen van diverse recensies op consumentensites.

Vlooien:
Vlooien kun je bestrijden als je behandelingen combineert. Je zult het huisdier, maar ook de omgeving (je huis) moeten behandelen.
Als je huisdieren hebt, dan is het belangrijk dat je voorkomt dat vlooien zich kunnen nestelen in tapijt en slaapplaatsen:

Stofzuig tapijt en meubilair waar huisdieren slapen om vlooien en eieren te verwijderen. Gebruik de sterkste zuigkracht die de stof aan kan. Wees voorzichtig bij het legen van de stofzuiger, omdat de vlooien nog levend zijn.
Stop een stuk vlooienband in de stofzak van uw stofzuiger.
Schud en klop tapijten en manden van huisdieren buiten uit, zodat de vlooien en eitjes eraf vallen.
Was de slaapplaats van je huisdier elke week, liefst boven de 50°C, zodat vlooien gedood worden.
Wees voorzichtig bij het verplaatsen van manden, tapijten enz. om verspreiding van eitjes te voorkomen.
Plaats de mand van je huisdier bij voorkeur op een plek zonder tapijt, bijvoorbeeld op een houten vloer.
Kleine vlooienplagen kunnen behandeld worden door de plekken te bespuiten met insectendoder of vlooiendodende sprays.
Grote vlooienplagen kunnen zich in het hele huis verspreid hebben en vragen om een professionele behandeling.

Huisstofmijt:
Bestrijdingsmiddelen hebben over het algemeen geen blijvende werking tegen huisstofmijt. Wel kan een bestrijding ervoor zorgen dat de populatie onder controle blijft, waardoor de overlast tot een minimum wordt beperkt.
Huisstofmijt is gek op vocht en gedijt goed bij 25 graden. Het is dus belangrijk om goed te ventileren. Was je beddengoed regelmatig, stofzuig regelmatig en zorg voor zzo min mogelijk organische materialen in je beddengoed, matrassen, vloerbedekking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

tellsell kennend, zou ik zo al zeggen; heb er maar geen vertrouwen in.
ik ben eens gaan zoeken wat die riddex precies is.
pulsen door de bedrading in je muren?
wel schadelijk voor ratten en muizen, maar niet voor katten?
dat klinkt mij als geneuzel in de oren.
zoekend naar gebruikerservaringen, vind ik merendeels zeer ontevreden gebruikers.

http://riddex.pissedconsumer.com/

mijn advies; ga naar je dierenarts voor een deugdelijk antivlooienmiddel voor je kat.