Ik heb een koffiezetapparaat en waterkoker set van Siemens (porsche disign) RVS. Hoe ontkalk ik die?

Het is RVS, dus ik zou niet "vanalles" kunnen gebruiken om te ontkalken? Ik wil hem dus absoluut niet verknalt hebben, maar het word de hoogste tijd. Graag antwoord met bron... (ik wil het zeker weten)

Siemens - type: KA 7

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik denk zelf aan natuurazijn, als dat zo is welke hoeveelheid (verdund of onverdund) gebruik ik dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Azijn erin, dat even laten staan/koken.
Dan een paar keer met water koken zodat alle restjes eruit zijn en je geen azijn smaak aan je water krijgt.
Klaar! je apparaat is nu ontkalkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik woonde dicht bij mergelgroeven in Zuid Limburg. Mijn koffiezet apparaat moest ik elke 6 weken opsturen ter reparatie (was nog binnen de garantieperiode), omdat hij het niet meer deed. Toen kreeg ik een brief van de fabrikant. "Gezien uw woonplaats, kunnen wij geen garantie meer verstrekken op uw apparaten. Gewone onkalkers helpen niet bij u. Het enige advies wat wij u kunnen geven is om een water filter te gebruiken."
Toen ik dat deed, was mijn probleem verholpen en het apparaat dat ik nu heb, gebruik ik al vier jaar, zonder haperen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leveranciers van dit soort apparaten willen je doen geloven dat je een heel duur middel van hen moet gebruiken om te ontkalken. In feite zul je altijd een zuur moeten gebruiken en volgens mij is zuur zuur. Ikzelf kocht altijd zakjes citroenzuur bij Schlecker, maar sinds deze zaak niet meer bestaat neem ik een voorraad mee als ik in het buitenland met vacantie ben. Ik vind zelf dat azijn zolang blijft ruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt inderdaad gewoon natuurazijn gebruiken onverdund en daarna een paar met schoon water doorspoelen. zou je mij kunnen vertellen waar je het koffiezetapparaat gekocht hebt? en welk type het precies is?

Alvast bedankt.

Groetjes patricia