Singer naaimachine gekocht, geeft onderaan véél te losse steken, en onderdraad doet niet mee, ligt plat onder de stof. Wie o wie kan mij helpen?

Ik was hier eerder met een vraag over Anker machine, nu via marktplaats een Singer gekocht, alles zit erbij. Ingerijgd, hij doet het.. zo lijkt het qua bovenkant van het genaaide stukje. Onderaan blijken elke keer heel lange lussen te zitten van het draad van het klosje, en de onderdraad ligt daar plat, dus niet mee gerijgd, onder. Hoe kan dit, wat zie ik over het hoofd / doe ik fout?
Bedankt voor hulp! groetjes, Elvie

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Heb toevallig gisteren de Singer van mijn vriendin gespannen. Bovenop de machine zitten twee inrijgmogelijkheden. De gestippelde lijn is voor het vullen van de spoel. De doorlopende lijn voor de spanning als je naait. Heb je niet per ongeluk de verkeerde route gevolgd? Kijk nog eens goed of je de draad goed hebt ingelegd. Met de spoel kan weinig mis zijn. Als je die onderin hebt gelegd, kan het bijna niet verkeerd zijn. De fout zal zitten in de volgorde van de bovendraad.

Zit de spoel er goed in? Ook kan de spanning niet goed zijn, als je de draad van de spoel vasthoud moet hij een klein stukje afrollen en dan blijven hangen. Er zit een schroefje aan het spoeltje waarmee je de spanning kan veranderen.

Meestal zit te fout bij de bovendraad. Die kun je dus inderdaad het beste even opnieuw inrijgen. Goed opletten dat je het voetje tijdens het inrijgen omhoog hebt. Dan staan de spanningsschijven open en kan de draad er tussendoor. Als de spanningsschijven tegen elkaar aan staan, gaat de draad er langs, en dan krijg je inderdaad lussen aan de onderkant.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100