Wat is handiger, een heteluchtoven of een conventionele oven, met boven en onderverwarming?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik wil er taart, cake, koekjes, ovenschotels, patat, pizza in bakken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (2)

afhankelijk wat je wilt gaan doen met de over. Wij hebben een cobinatie oven, en in de praktijk gebruiken we de boven/onder hitte stand het meeste.

Een hetelucht over gaat iets sneller, maar droogt gerechten ook sneller uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het voordeel van een heteluchtoven is dat je er op meerdere lagen in kunt bakken, b.v. meerdere pizza's boven elkaar. door de ventilator is het namelijk overal in de oven even warm. In een oven met boven- en onderverwarming lukt dit niet. daar is de temperatuursverdeling niet gelijk.