Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan het kwaad een koelkast regelmatig een tijd uit te zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met wat voor bedoeling? Stroom besparen of niet gebruiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stroom besparen door niet te gebruiken. Er staat bijna niets in, bij mij en mijn keuken is koel. Dus ik dacht: laat ik hem in de winter maar uitzetten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee. Een koelkast moet best een tijdje uit kunnen staan. Zolang je hem maar leeg haalt en de deur maar op een kier zet zodat het niet gaat stinken, kun je dat gewoon doen.
De 'reserve-koelkast' in de garage die alleen volgestopt wordt als het 's-zomers erg warm is of als er een feestje is, houdt het zo jarenlang vol. In de winter is het een handig opbergkastje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
+ Precies, zo doe ik het ook!

Andere antwoorden (2)

Hij blijft nog best lang koel na het uitzetten. Wij doen het op werk regelmatig en het levert eigenlijk nooit problemen op. Doe het niet te lang want schommelende temperaturen zijn weer niet goed voor je producten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zelfs goed voor het schoonmaken van de koelkast (als je alle producten ergens anders kwijt kan die gekoeld moeten blijven zoals melk, boter e.d). Het kan helemaal geen kwaad die een paar uur uit te laten, na het schoonmaken en goed droogmaken van binnen kan je hem daarna gewoon weer aanzetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding