Heeft iemand ervaring met het volgende probleem met een personenweegschaal en is er nog iets aan te doen?

Ik heb een personenweegschaal van inventum, zo één mat batterij. Je moet hem aantikken dan gaat hij aan, dan moet je even wachten tot hij op " 0 " gaat en dan kan je er op.

Nu waren mijn kinderen er laatst mee aan het spelen en de één sprong erop terwijl de andere eraf sprong en nu is hij opeens ontregeld.

Ik weeg opeens 20 kg minder dan normaal (heerlijk natuurlijk maar ja daar heb je niks aan). Mijn kinderen zijn resp 10 en 6 kg minder dus er is geen peil op te trekken.

Is er nog iets opnieuw aan te calibreren of is hij gewoon stuk. De batterij is er al uit geweest en dat hielp niet.

Het beste antwoord

Deze weegschalen hebben vier pootjes, elk pootje meet hoeveel gewicht het draagt. Het lijkt erop dat een van de sensors nu defect is, waardoor je 1/4 minder weegt. Het pootje draagt wel je gewicht, maar geeft niet door hoeveel dat is.
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
boeoeooeoe, in dat geval is die 20 kg die ik nu mis opeens HEEL pijnlijk (want dan kan ik uitrekenen wat ik nu weeg..... gelukkig kan dat echt niet) maar het klinkt wel logisch ben ik bang
amigo
12 jaar geleden
voorlopig even een dikke plus voor je antwoord want ik heb al onze gewichten (die dan nu 75%) zouden zijn van wat het echt is even omgerekend naar 100% en binnen een enkele kg klopt dat wel dus ik denk dat je gewoon gelijk hebt en komt dit door hun gespring.
Ik wist niet dat het zo werkte, interessant
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er een met twee sensoren maar ik denk dat je heel goed in de richting zit van het juiste antwoord. +1
escape
12 jaar geleden
Inderdaad, hier zie je twee van de vier sensorpootjes:
http://prive.bitwizard.nl/anneke/verbinding%201.JPG
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die dingen zijn ook echt gemaakt op kapot=weggooien. Bij de mijne braken na een poosje heel normaal gebruik de beide nokjes voor het inschakelen af. Die stompjes heb ik er met smeltlijm weer ingeprutst. Grappig dat ik op die foto ook een rijkelijk gebruik van dergelijke lijm zie.
amigo
12 jaar geleden
helaas pindakaas nieuwe weegschaal dus
dank