Wat is de bitrate in MB/s voor een signaal afkomstig van een camcorder die in 1080i filmt?

Wil dit graag weten voor de keuze van de snelheid van de geheugenkaart. Heb ik bv genoeg aan een 15MB/s kaartje of moet hij sneller zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

Wat de snelheid moet zijn weet ik niet, wel weet ik dat voor dataoverdracht van HD content je vanaf 80mb per seconde nodig hebt. Maar ik kan me voorstellen dat er niet in dezelfde snelheid wordt geschreven als gefilmd. Er zal ongetwijfeld een electronische buffer in de camera zitten die de data opslaat en wegschrijft naar geheugenkaart.

Anders zou voor een foto op 1/125 seconde ongeveer 625 mb per seconde moeten worden geschreven Uitgaande van 5mb per foto).

Maar je kunt je in de winkel altijd nog extra laten informeren natuurlijk, al zou ik met de prijzen voor de kaartjes nu gewoon voor de snelste gaan.