Hoe kan ik het snelst zelf boeken verwerken tot pdf?

Kan het met een fototoestel (Nikon D80) en een computer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
1.8K

Het beste antwoord

Het beste is om de rug van het boek te snijden. Hierdooor krijg je een stapel losse pagina's. Koop / leen / huur een scanner met een document invoer bak, welke ook dubbelzijdig kan scannen. Dan leg je de hele stapel er in en heb je het in een uur gescanned. Met een OCR trace prograsmma kan je de scans vervolgens van puntjes naar text en PDF zetten. Zo creeer je meteen een PDF van tekst, in plaats van plaatjes, welke scans normaal gesproken opleveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Met een fototoestel valt het niet mee. De belichting is dan erg moeilijk –zelfs met het onmisbare statief - en ik verwacht dat je alle fotobestanden handmatig moet omzetten naar pdf’s. Scannen gaat veel beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een zg. flatbed-scanner kun je met de bijgeleverde software diverse formaten kiezen waarin je de gescande bladzijden kunt opslaan. Meestal zit daar ook pdf-formaat bij. Informeer bij de leverancier van de scanner.
Er bestaan trouwens ook programma's die bv. het doc-formaat omzetten naar pdf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Japan zijn er nu camera;s die doeken verwerken in 30 seconden. Scannen gaat ook maar langzamer omdat je de bladzijden steeds moet omslaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals gezegd: met een fototoestel zal niet meevallen. Met een flatbedscanneer is het ool veel werk. Wanneer je een (plexi)glazen plaat over de bladzijden legt en de belichting goed krijgt, denk ik dat dat best snel kan werken.

Om de foto's vervolgens naar PDF om te zetten: de meeste PDF programma's werken via een virtuele printer (PDF Creator bijvoorbeeld). Door de foto's dus vanuit de Windows viewer af te drukken en in de afdruk wizard alle foto's te electeren en naar de PDF-printer te printen, heb je best snel je boek omgezet naar PDF.