wat is de beste software voorn de nikon d5200?

hallo,
ik heb de nikon d5200 gekocht.
nu zoek ik een software, dat als ik een foto maak ik die foto meteen op het scherm op mijn computer zie.
alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (4)

Als je fotografeert in jpg kan je dit gewoon in 'voorvertoning' doen op een Apple en in ( ik meen) diavoorstelling in Windows. Raw kan ook in 'voorvertoning', maar ik weet niet hoe dit in windows kan. Ook Camera Raw is hier handig voor.

Toegevoegd na 47 seconden:
Er zit trouwens toch ook software bijgeleverd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het beste lijkt me Lightroom omdat dit "tethered shooting" ondersteunt bij de Nikon D5200 en verder een mooi pakket is voor bewerking en archivering, zodat je een handige "workflow" hebt binnen 1 pakket. De andere mogelijkheid is Nikon Capture Pro.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt een programmatje downloaden bij Nikon
(http://www.nikonimglib.com/nefcodec/) als je dat installeerd kun je je NEF bestanden in Windows verkenner bekijken.
Als je je foto's echt optimaal wilt bewerken naderhand kan ik je adviseren het programma NXII van Nikon te kopen, kost een paar cent, maar werkt met Nikon beelden veel beter als alle second party RAW converters.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nabewerken gaat het mooiste als je RAW fotografeert.
Zelf heb ik altijd de instelling RAW+JPG. Je kunt dan snel kijken met JPG en voor optimale kwaliteit in RAW bewerken.
Voor tethered shooting heb je allereerst een lange kabel nodig of kaartje met wifi signaal (dure oplossing). Lightroom is een goede oplossing, maar dan moet je een pakket kopen. Open source is digikam een goed alternatief, maar werkt niet op Windows, dus dat ligt er even aan op welk platform je werkt. Open source alternatief voor Windows die dit ondersteund heb ik nog niet gevonden.

In neem door je vraag aan, dat software van Nikon -meegeleverd- dit dus niet ondersteund. Klopt dat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
helaas had ik geen soft ware bij mijn camera.
maar mij lijkt Lightroom wel wat, welke versie is het best?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Via onderstaande link kun je ViewNX van Nikon gratis downloaden. Je kunt kijken of dit al de oplossing is voor jou. Ik zou het haast verwachten,. Als ik de gelegenheid heb om het uit te testen zal ik dat eens doen. Op die manier heb je een gratis, op Nikon afgestemde oplossing. http://www.nikon.com/news/2010/0817_viewnx2_03.htm Daarnaast is iedere versie van Lightroom geschikt. De nieuwste versie heeft natuurlijk ook de meeste andere opties, dus wil je het ook gaan gebruiken voor bewerkingen en datamanagement, zou ik de laatste versie kiezen (versie 4). Oudere versies zijn wellicht ook al geschikt en goedkoper. Dus ligt ook even aan je budget.