kappotte VHS video cassette

ik heb een kapotte video cassette is repareren mogelijk anno 2010? er zit een leuke opname op die wil ik niet missen
mijn overleden familielid staat erop

Toegevoegd na 1 minuut:
kan die na reparatie op dvd gezet worden in ieder geval dat wij er weer van kunnen genieten?

Weet jij het antwoord?

/2500

ja hoor als hij geen 30 jaar oud kunnen ze die nog wel repareren ga naar een fotozaak die vhs overzet op dvd om hem over te laten zetten

Een kapotte videoband kun je nog repareren met een editsetje. Ik denk echter niet dat je dit nog kunt kopen. Je kunt ook proberen zelf de tape recht door te snijden, de einden recht tegen elkaar leggen en op de achterkant een stukje plakband te plakken. Dat moet voldoende houden om de band nog een keer af te spelen. Je kunt de opname dan overzetten op een DVD-recorder met een scartkabel. Dan kun je de opname op DVD zetten en op je computer verder verwerken. Er zijn ook bedrijven die dit voor je doen. Dat kost ongeveer € 30,- tot € 40,-. (zeer discreet)

Bronnen:
http://link.marktplaats.nl/192538660

Ik zou hem niet repareren. Maar openmaken en de band er voorzichtig uit halen. Dan gewoon 2e hands kopen of bij de kringloop. Zou niet meer dan 2 tientjes moeten kosten. Dan overzetten op DVD en die recorder weer naar de kringloop terugbrengen. Dan ben je daar ook vanaf.

neem ff kontakt op regio rotterdam mijn email vhs2dvd@xs4all.nl ben hobbiest

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100