Wat is een prima betaalbare goede fotocamera?

Waarmee je foto's kunt maken waarbij je de lens kunt scherp stellen op de achtergrond of op een object...

jaja..hier is een leek aan het woord...;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (3)

Doepiedoep. Met elke camera kan je mee scherpstellen. Dat hoef ik je natuurlijk niet te vertellen.

Als jij wilt scherpstellen op een onderwerp naar keuze (voor of achtergrond), dan moet je geen gezichtsherkenning instellen. Maar alleen maar een vierkantje in het midden (foto1).
Hou dan je ontspanknop half ingedrukt en hij stelt scherp. Daarna kan je je camera ander positioneren om het beeld mooi te krijgen. Dan druk je pas af.
Anders krijg je hele saaie onderwerpen waarvan het gezicht (de scherpte) precies in het midden staat (foto2).

Kortom dit kan elke camera. Daarvoor kan ik je geen camera-advies geven.

Ik denk dat jij eens lekker een bakkie koffie moet halen in een fotozaak. Laat je eens lekker verwennen door een verkoper.
Zeg maar: "ik zoek een leuke betaalbare camera, kunt u het een of ander laten zien met een kopje koffie erbij?"

Er zijn geen echte slechte camera's meer, alleen maar betere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sluit me helemaal aan bij Gdanonym.
Gebruik zelf al jaren als bijcamera de Olympus FE190 en ben daar zeer tevreden over, gewoon zo'n klein pocket dingetje. Volgens voldoen de Olympus FE4030 of de SONY Cybershot DSC W-270S wel aan jouw 'eisen'. De meeste compact camera's hebben wel een functie voor 'aparte' instellingen als scherp op object etc.
Dus luister naar Gdanonym en ga gezellig ff op de koffie bij de fotoboer en je loopt ongetwijfeld met een leuke nieuwe aankoop de deur uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zelf een canon en een panasonic pocket camera. Ik ga zelf toch echt voor de canon vooral binnen maakt deze echt mooiere foto's terwijl de panasonic meer pixels heeft.