Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik het beeld en geluid synchroon?

Ik heb opnamen gemaakt met een digitale videocamera (met DV-bandjes) en deze met Ulead op de pc overgezet. Echter het geluid en het beeld loopt niet gelijk met elkaar. Het beeld komt eerder dan het geluid.
Wat kan ik doen om dit beter te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Bij elk modaal vieobewerkingsprogramma heb je de mogelijkheid om het geluidsspoor te manipuleren dus bijvoorbeeld later te starten. Maar dat is om perfekte synchroniteit te krijgen wel erg pieterpeuterig werk.
Ik weet het niet zeker of het in uw geval ook opgaat maar mijn eigen ervaring met U lead is minder dan met een FireWire (danwel IE kabel). Ulead werkt via de USB poort en dat is van mindere kwaliteit.
Als u nog over een ouderer PC beschikt dan is het mogelijk dat er geen Fire Wire inzit. Maar deze is wel gemakkelijk in te bouwen en als card te koop in de winkel.
Wat de minimum eisen zijn voor uw pc hangt ook af van uw camera. Ik zou gewoon even naar de winkel gaan en de details doorspreken met een verkoper. Het kan zijn dat uw systeem alles niet tegelijkertijd aankan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MEt windows LIVE! movie maker kun je instellen waneer het geluid begint. Laat het beginnen bij het eerste stuk waar geluid komt, en laat het dan doorlopen. (als de pauzes/stiltes ook dezelfde lengte hebben.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding