Wat voor soort externe flitser?

Ik zou graag op mijn Canon EOS 450D een externe flitser willen alleen heb ik een niet al te groot budget...
Welk merk/type/soort is aan te raden?
Is bijvoorbeeld Metz een goed merk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

kijk of fotografie/gebruikersforums.
Lees eens in een fotoblad, daar staan vaak testen.
Kijk wat de fabrikant voor modellen levert.
Vaak worden modellen met regelmaat gemoderniseerd en gaan de oudere types voor mooie prijzen weg.

Gebruik het internet om te zoeken naar goedkopere sites waarbij je wel rekening moet houden met de grijze import omdat je dan weleens gezeur kan krijgen met de garantie.

Veel fotografie zaken hebben goede 2e handsspullen liggen en ook op marktplaats kan je leuke spullen vinden. Neem dan gewoon iemand mee met verstand van zaken.

Stel vooral voor jezelf een lijstje vast waaraan je flitser moet voldoen.
Spaar anders iets langer door.
Oh ja Metz is een prima merk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ben heel tevreden met de Nissin Speedlite DI622C, die bijvoorbeeld een richtgetal heeft van 62 m bij ISO 200 en werkt met E-TTL II. Bovendien kan je de "kop" alle kanten opdraaien en heeft hij in die kop twee plaatjes zitten die je er uit kunt trekken: één is een diffusor en het andere een wit plaatje om schuin omhoog gericht flitslicht terug te laten kaatsen wanneer je daarvoor geen wit plafond ter beschikking hebt. Ik heb hem gevonden bij Redcoon voor een zeer schappelijke prijs.