Rijdt de auto van google earth op een constante snelheid?

Google heeft van die auto's met camera's erop om foto's te maken voor streetview. Nu merk ik dat elke stap die je zet ongeveer even ver is.

Moet de auto hiervoor op een constant snelheid rijden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Camera's
1.8K

Antwoorden (1)

Nee, dat zou ook niet kunnen. De gemaakte foto's worden aan de gps-coördinaten gekoppeld. Er wordt niet om de xx seconden een foto gemaakt, maar om de xx meter. Die auto's staan ook wel eens stil voor een stoplicht en moeten wel eens keren in een doodlopende straat, dan krijg je ook geen dubbele foto's van die plek.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor de snelle reactie. Ik had er inderdaad niet bij nagedacht dat er ook een foto om de zoveel meter kan worden gemaakt. Ik zat in mijn hoofd met de klassieke timer op een camera haha.
ronron1212
7 jaar geleden
Volgens mij na wat ik in onze buurt heb gezien staat de wagen steeds stil om rond om foto's te maken en rijd dan weer een stuk verder en maakt weer foto's.
Bordensteker
7 jaar geleden
Uit reeksen foto’s waarbij tegelijk op de achtergrond een trein of (bijvoorbeeld bij Schiphol) een vliegend vliegtuig in beeld is maak ik op dat de auto normaal gesproken rijdend foto’s maakt (met een aantal camera’s tegelijk die achter elk raampje in de karakteristieke bol zijn bevestigd). En van een passage over een overweg zie je bijvoorbeeld ook foto’s naar alle kanten, terwijl die auto echt niet even midden op de overweg stil gaat staan om een ronddraaiende camera de tijd te geven foto’s in elke richting te maken. Je ziet ook dat tegenliggers snel voorbij zijn, terwijl auto’s op de eigen rijstrook netjes voor én achter de camera-auto mee blijven rijden. Op foto’s gemaakt op de snelwegen zie je eerst de achterkant van een vrachtwagen die geleidelijk links ingehaald wordt, dan meerdere foto’s van de zijkant, en tenslotte de voorzijde. Met soms maar kleine intervallen als beide rijstroken tijdens filerijden niet veel van snelheid verschillen. Dat de auto in stadsverkeer ergens meermalen is gaan stilstaan, moet een uitzondering zijn geweest. Het geeft voor Google geen voordeel om het stilstaand te doen als het zonder problemen rijdend kan gebeuren! Plus voor Inekez1!