Wat is een goede en veilige WiFi camera?

Ik ben op zoek naar een wifi camera die goed beeld geeft en veilig is, met een tsl verbinding beveiligd is of een andere versleutelde verbinding en niet te traceren is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedoel je een IPcamera met Wi-Fi verbinding? https://www.google.nl/search?q=ipcamera+tsl&gws_rd=ssl#q=ipcamera+wi-fi&tbm=shop
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja dat bedoel ik
dudemeister
8 jaar geleden
als je al een goede camera hebt kun je ook op zoek gaan naar een SD kaartje met daarin WiFi
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@dudemeister: Dat kan een fikse teleurstelling opleveren. Zo'n kaartje heb ik eens gekocht, van Sandisk. Oorspronkelijk was het Eye-Fi, maar Sandisk maakt ze (ook). Na een paar jaar besloten ze om mijn kaart "niet meer te ondersteunen", wat meer inhoudt dan geen updates meer leveren: het kaartje kon alleen ingesteld worden als het in een computer zat die online was, met hun software (alleen onder Windows). Foto's niet meer online of via hun servers, zou mij worst wezen, ik stuurde ze toch alleen naar mijn telefoon. De WiFi zender is nogal zwakjes (kleine antenne), en in een huisnetwerk gaat het erg traag. Maar deze lui hadden het zo geregeld, dat je die kaart alleen kunt instellen zolang zij hun product "ondersteunen". Ze vonden het heel erg, stond in de mail, en ter compensatie kreeg ik een aanbod om voor 70 euro één van de nieuwste modellen te kopen. Met verzendkosten, aimgh. Ja, dank je de koekoek! Van zo'n bedrijf hoef ik echt niks meer.
De kaartjes vreten trouwens batterij van de camera, vooral als de afstand tot de router meer is dan een meter of twee. Groot fomaat foto's duren lang, en video helemaal. En in de duurdere DSLR's is de metalen behuizing nog problematisch ook. Leuk bedacht idee, maar vakkundig gemold.

Antwoorden (1)

Binnenhuis is eigenlijk iedere wifi camera wel geschikt vooral omdat de persoon of dier die je wilt filmen te laat is om de camera af te sluiten.
Voor buiten is dat wel een ander verhaal wifi kan je namelijk storen door een wifi router te nemen en die op de zelfde kanaal in te schakelen en zo proberen om het signaal te onderdrukken wat gelukkig zelden echt lukt.
Wel is het sterk aan te raden om geen standaard paswoord te gebruiken zoals 12345 of de paswoord die al standaard op de camera zit beter is ook om speciale tekens te gebruiken en dan niet de "@" maar echt zo een als je hier https://strongpasswordgenerator.com/ kan aanmaken.
Het is misschien moeilijker om het op je telefoon in te typen maar copy en plak op je computer is wel handig zodat je bijna geen fouten kan maken.
Maar mocht het mogelijk zijn neem dan liever een " gewone" ip camera je zou dan wel een kabel moeten aanleggen maar de beeld kwaliteit is over het algemeen wel een stuk beter omdat er geen storing kan optreden door een andere wifi router.
Maar hoe dan ook je ontkomt er niet aan om een stopcontact in de buurt te hebben.
Beiden hebben stroom nodig al kan je bij een IP camera wel stroom via de lan doen via een power over ethernet (poe) op https://www.aliexpress.com/ kosten ze rond de E1.50 (kabetje's die je aansluit op een adapter)
Ook heb je dan een buiten doos voor elektra nodig om alles waterdicht te maken of een rol vulkaniserende tape (ook daar wel te vinden voor een paar euro)
Ook daar vind je genoeg camera`s maar let wel op dat je een LAN of IP camera neemt en neem liever een 1080P dan een 720P de prijs verschil is misschien een paar euro.