Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je bestanden van de gopro op je computer kleiner maken?

Als je een filmpje van 10 minuten van de GoPro op je computer zet is het al 2GB, je computer is dus snel vol. Is hier iets aan te doen. Kun je de bestanden kleiner maken bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er zijn verschillende manieren om dit te doen, afhankelijk van je besturingssysteem en je software. Vandaag ontdekte ik een effectieve, maar vreemde methode: upload de video naar Youtube. Vervolgens ga je naar videobeheer. Daarin zie je een lijst met jouw uploads. Als het goed is staat er onder elke video een klein vakje met een pijltje dat je kan openklappen. Hiertussen staat meestal ook: download als MP4.

Hiermee download je dus de video, maar is hij stukken kleiner. Vandaag lukte het mij om hem 10x kleiner te krijgen. (720p)
Ook zijn er websites waar je de link naar jouw video kan inplakken, en vervolgens WEL 1080p kan selecteren en downloaden.

Deze methode is niet altijd aan te raden, maar wel minder software afhankelijk. Ook is er vast en zeker software voor, ik geloof dat gopro zelf een applicatie heeft. Ik weet niet of je de video daarmee kleiner kan maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding