Wat is de reden dat de filmpjes van mijn digitaal toestel het niet doen als ik ze op mijn pc zet?

Wel altijd gedaan, dan kwamen ze in afbeeldingen, nu staat er in de afbeelding van het filmpje een picasa pictogram wat ik niet gebruik.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (3)

De extensie van je filmpje is verbonden (heeft zich "gelinked") aan het verkeerde programma. Klik met je rechtermuis op zo'n filmbestand en klik vervolgens "openen met" en kies dan de applicatie waarin het filmpje het altijd deed. Dit kan de windows mediaplayer zijn, maar misschien en ook VLC...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat zal mogelijk komen omdat in Windows de standaardprogramma instelling is veranderd. Dat kan b.v. doordat een nieuw programma is geinstalleerd en die de instelling in Windows heeft veranderd.

Als het hiervoor wel gewerkt heeft dan is de oplossing:
- druk met rechtermuisknop op het bestand
- kies openen met
- kies dan het programma dat je voorheen gebruikte om het filmpje te openen
--> als dit werkt, kies dan: openen met; dan gevolgd met standaard programma instellen

Een andere oplossing is om een afbeeldingen/film viewer te installeren. Er zijn er verschillende freeware mogelijkheden. Bijvoorbeeld Irfanview met plugins ondersteund heel veel verschillende formaten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
waarschijnlijk moet je het standaart programma wijzigen die links in de bovenhoek zich bevind. als het bestand geselecteerd is klik je op het pijltje in de blauwe balk die naar beneden staat. klik op standaart programma selecteren... . klik dan op andere programmas . in de lijst staat windows media player die het waarschijnlijk wel doet. ook zou VLC media player een goede zijn als Windows media player het bestand niet herkent.