Waarom doet mijn webcam het niet?

Ik heb Windows 7 laptop met een aparte oude logitech webcam die al heel oud is.
Ik downloadde QuickCam 8.4.8 , en kreeg de foutmelding : a camera was not detected
m/n : V-UAS14
P/N : 861206-0000
PID : LN53086

Toegevoegd na 1 uur:
maar hij doet het wel nog software wordt gevonden en alles maar ik zoek naar de goede driver weet iemand raad?

Toegevoegd na 1 uur:
ik heb een hele oude xp pc daarop doet hij het maar dan krijg ik ook de zelfde foutmelding maar om het te laten werken moet ik naar gallerij gaan en daar staat een knop make a picture maar dat werkt alleen niet op windows 7 want daarop zit die knop niet

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's
1.6K

Antwoorden (2)

Probeer het eens andersom haal die driver er af en sluit de cam aan wordt er dan wel
hardware gevonden ? los nog even dat hij de driver probeer te vinden ?
als dat niet gebeurd is de webcam defect ?
je kan misschien met driverbooster wel de juiste driver vinden ?

hij kan ook niet compatible zijn met windows 7
omdat hij al zo oud is
heeft je laptop geen ingebouwde webcam ?
9 jaar geleden
capthavoc
9 jaar geleden
ik vrees dat als je de driver niet op de logitech site vind dat hij waarschijnljk te oud is voor windows 7
Ondanks dat kan je misschien met een vista driver aan de slag
deze moet je dan met de compatibiliteits modus proberen te installeren ik vraag me overigens af of de kwaliteit niet even slecht of zelf slechter is dan je ingebouwde cam ? Heb je misschien nog een digitale camera ? heel soms kun je die ook gebruiken als webcam ?
Op het forum van logitech staat een manier om Quickcam Messenger te laten werken onder Windows Vista en Windows 7(x86). Zoals je ziet is het dan wel een absolute voorwaarde dat je geen 64-bits versie, maar een 32-bits versie van Windows 7 gebruikt.
In de comments-sectie van de oorspronkelijke thread van mydigitallife staat ook beschreven hoe je de cam eventueel op een 64-bits-versie kunt installeren.

De stappen zien er ingewikkeld uit, maar in feite komt het erop neer dat je een nieuwere versie van een driverbestand, USBAUDIO.sys, overschrijft met een ouder, wel werkend bestand.

Succes,
Sando
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kun je iets specifieker zijn? Wat begrijp je niet?
Als het gaat om het Engels of je vindt de technische stappen moeilijk, kun je misschien iemand in je omgeving vragen deze stappen voor je uit te voeren?