Kan je met een filmcamera ook 35mm films maken?

Kan ik met een moderne filmcamera ook 35mm films maken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's
1K
capthavoc
9 jaar geleden
Graag iets meer uitleg wat bedoel je met een moderne film camera ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een camera die alleen maar 35 mm films kan maken, digitaal bedoel ik dan. Die een paar jaar oud is of nu te koop is. Of een camera die dat als optie heeft.
capthavoc
9 jaar geleden
Een digitale camera heeft geen filmrolhouder
of losse achterwand, de techniek is totaal anders. Je heb wel een tijdje voor analoge spiegelreflex camera
Digitale achterwandjes gehad, ze zijn niet meer te krijgen
En hebben gewoonweg te lage pixels om praktisch te zijn Voor film camera zullen ie ook wel hebben bestaan
maar dat was misschien een overgangsfase
en voor de particulieren markt al zeker niet Als je al de hand kan leggen op 35 mm film rollen werken die alleen nog in oude camera's
de camera kan je misschien nog wel ergens vinden ergens op en stoffig atelier of studio
maar de rollen worden waarschijnlijk niet eens meer gemaakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik begrijp je vraag nog steeds niet. Hoe kun je nu met en DIGITALE camera 35 mm films maken? Of bedoel je dat je met een videocamera een film wilt maken met dezelfde resolutie als vroeger met 35 mm film?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoel met een videocamera een film maken met dezelfde resolutie als vroeger met 35 mm film.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en kwaliteit
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.lavideofilmmaker.com/dv-film-look/how-to-make-digital-video-look-like-film.html Je kan met videobewerkingsprogramma's vaak wat grain toevoegen. De hoge resolutie van 35mm film (35mm heeft eigenlijk geen resolutie) zou je wellicht met een goede Full-HD camera kunnen "evenaren".
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=PnL4Z0ebcBc

Het beste antwoord

Er zijn inderdaad professionele digitale camera's die de kwaliteit van 35mm film evenaren of zelfs overstijgen. Bijvoorbeeld de camera's van Red : http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Digital_Cinema_Camera_Company (onderaan de pagina staat ook een lijst met alternatieven). In het iets betaalbaarder segment heb je bijvoorbeeld de Panasonic DMC-GH4 .
gvrox
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als u met 35mm film,de kwaliteit bedoeld,is het antwoord een soort van ja.
Als u de videocamera zo instelt dat hij in de laagste kwaliteit filmt,kan het resultaat aan uw verwachtingen voldoen.Als dat niet "slecht"genoeg is dien u een minder goede videocamera aan te schaffen.

Toegevoegd na 2 minuten:
lees ook dit eens..http://www.nldit.com/software/desktop-video/201309/120851.html#.VAWvAT_BN9w
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
Dit verbaast me nogal, op welke manier is 35mm slecht ?
niko
9 jaar geleden
staat tussen haakjes,vraagsteller wil blijkbaar een oude look.
gvrox
9 jaar geleden
Er staat alleen iets over 35mm, waaruit haal je dat dat een oude look is ? 35mm film heeft een hogere resolutie dan HD, en omdat het analoog is, is het ook niet gecomprimeerd. Het heeft dus juist een heel hoge kwaliteit (mits goed uitgevoerd).
niko
9 jaar geleden
beter lezen...en...dit is geen discussieforum.
gvrox
9 jaar geleden
Vraagsteller zeg in de reacties: "Ik bedoel met een videocamera een film maken met dezelfde resolutie als vroeger met 35 mm film. en kwaliteit". Wat lees ik dan niet goed ? Inderdaad, dit is geen discussieforum, maar vraagsteller zoekt wel een bruikbaar antwoord, en mijns inziens geef je dat niet. Bovendien, als je een digitale camera op de laagste (film)kwaliteit instelt, dan krijg je juist digitale verslechtering van het beeld te zien, iets dat je juist *niet* hebt bij echte film. Ben je misschien in de war met die oude 8mm / super-8 filmpjes waar hobbyisten familiefilmpjes mee maakten ? 35mm is bioscoopkwaliteit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
35mm is tot voor kort de hoogste kwaliteit die er was. Als je denkt dat het gaat om slechte kwaliteit te krijgen snap je echt de vraag niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of als de vrager dat wel bedoelt snappen jullie beiden niet hoe goed de kwaliteit is van 35mm.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een DV-camera haalt het bijvoorveeld bij lange na niet in vergelijk met een 35mm camera.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.lavideofilmmaker.com/dv-film-look/how-to-make-digital-video-look-like-film.html