wat is de beste (betaalbare) camerabeveiliging voor een huis?

ik wil 4 infrarood camera's met alarm en opname mogelijkeid (evnt. via internet)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

Beste,

Er zijn 2 mogelijkheden:
-IP camera's, met of zonder wifi ze werken dan rechtstreeks op je internet, je verbindt ze via stopcontact en als ze wifi hebben, dan ben je in principe klaar, gewoon even de setup via internet of de app van de fabrikant volgen en klaar ben je, je kan dan heel makkelijk ook camera's toevoegen aan je netwerk en ze overal ter wereld bekijken via de app, maar dan moet je wel DDNS gebruiken om vanuit een ander netwerk op de beelden te geraken, maar dat staat wel uitgelegd in de set-up. D-link en Foscam zijn er heel goede. kijk dan wel of ze infrarood hebben en eventueel wifi, wil je zonder dan moet je gewoon een netwerkkabel voorzien of powerline adapters gebruiken. Het nadeel is wel als je internet uitvalt dan heb je geen bewaking.
-Analoog, meest betrouwbaar, gewoon via de kabel (ook draadloos is mogelijk, maar dit is niet zo betrouwbaar, en kan storingen geven). De Camera's worden verbonden met elektriciteit en de recorder die je eventueel moet aanschaffen als je geen pakket koopt, de recorder neemt dan altijd op en kan je verbinden met een monitor. Ook even een je router verbinden met de recorder (via netwerkabel) en je kan je beelden bekijken via de app en webadres. Indien je de beelden ook wilt bekijken overal ter wereld moet je wel de poorten openzetten op je router, dat vereist nodige kennis, maar pc hulplijn kan dit voor jou ook doen.

hier enkele website waar je goede analoge en ip camera's kan kopen:
http://www.bewakingscamera.nl - analoge
http://www.ipcameracenter.nl - IP

Je kan altijd een melding naar je e-mail adres laten sturen bij bewegen met een foto of filmpje, je kan dit ook verbinden aan een alarmsysteem maar dit is enkel voor de analoge, de recorder bevat deze functie. Kijk wel eerst of het goede kwaliteit is en infrarood.

Veel succes!