een spiegelreflexcamera is sneller dan gewone digitale camera's. zijn er digitale camera's die een spiegelreflex benadert in snelheid?

Toegevoegd na 3 uur:
Je wilt foto maken zoals met reflexcamera, dus niet veel tijd tussen. Inrukken knop en maken van de foto.

Toegevoegd na 1 dag:
wij zijn het gezeul met zware spiegelreflexcamera een beetje beu, van een systeemcamera had ik nog nooit gehoord. ik begrijp ook wel, een SpRC is natuurlijk het best maar wat is next-best?

Toegevoegd na 1 dag:
nog nooit van gehoord van bridgecamera. waar kan ik daarover meer info vinden, is nikon goed?

Toegevoegd na 6 dagen:
ik hoor eigenlijk alleen positieve verhalen, dank met name aan Achteruit. Hoe zit het met gewicht en grootte van toestel. Zelf aarzel ik of ik een Coolpix zal nemen. Wat is jullie advies?

Toegevoegd na 6 dagen:
het zoombereik is niet zo groot geloof ik , iets meer dan 3x, of zie ik dat verkeerd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is sneller?
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik denk dat vraagsteller de afdrukvertraging bedoelt. Hoewel het ook mogelijk is dat hij de sluitertijd bedoelt.
redhouse
9 jaar geleden
Spiegelreflex , Systeemcamera , Bridgecamera , compactcamera , in deze volgorde.
Heb nu mijn vijfde bridge (superzoom ) camera in gebruik , dit omdat de technische ontwikkeling razend snel gaat.
redhouse
9 jaar geleden
http://www.ephotozine.com/article/top-10-best-ultra-zoom-bridge-digital-cameras-2013-16928 Zelf ga ik de laatste jaren voor een Fuji omdat de zoom handmatig bedient moet worden , dat vind ik prettig en de batterij gaat langer mee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja,een dilemma. Ofwel een goed fototoestel, ofwel een ding dat niks weegt en in je zak past, en naderhand erger je je aan de slechte plaatjes.
Goede foto's is dus reflex of systeem, de rest is licht en minder van kwaliteit.
Nu is het maar de vraag hoe je de foto's bekijkt naderhand, want als dat alleen op een scherm is, maakt het allemaal niet zoveel uit.

Antwoorden (3)

Wat jij bedoelt is de opstart snelheid en de scherpstelling , o.a de Fuji HS50 benadert de spiegelreflex.
9 jaar geleden
De zogenaamde systeemcamera's zijn ook heel snel. Ik persoonlijk vind ze niks, omdat je ofwel een zoekertje hebt met een schermpje, wat niet altijd realistisch en snel is, ofwel moet instellen op het scherm achterop, waardoor je het apparaat niet goed stil kunt houden., Maar ze zijn wel redelijk vlot in het werk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb zelf sinds kort een systeemcamera van Samsung NX3000. Heb voorheen een canon spiegelreflex gehad, maar door beschadigingen binnen in het toestel heb ik een andere aan moeten schaffen. Mijn wens was om dezelfde kwaliteit foto's te hebben alleen de grootte van de spiegelreflexcamera was ik beu. Ze hebben me verteld dat een systeemcamera hetzelfde kan, enige verschil zit hem in de spiegel die er bij een spiegelreflexcamera inzit. Daardoor is een systeemcamera compacter en lichter. Enige twijfel gehad bij het kopen maar dat was achteraf totaal niet nodig geweest. Het is een snel toestel, duidelijke foto's met mooie kleuren. Toestel is makkelijk in gebruik en ik zie echt nauwelijks verschillen qua kwaliteit. Merk wel dat ik sneller mijn camera meeneem nu een een systeemcamera heb. Succes!

Toegevoegd na 2 uur:
Het toestel is echt lekker licht, makkelijk mee te nemen. Het is net iets groter dan de meeste 'gewone' digitale camera's, maar als je het vergelijkt met een spiegelreflex is deze camera echt klein. Misschien kan je ergens de exacte afmetingen vinden. Ik adviseer je naar een fotospeciaalzaak te gaan en je te laten informeren, zodat je de juiste camera vind. Je kunt ook nieuwe lenzen aanschaffen, wat ik wel mee kreeg is dat panasonic lumix ofzoiets meer lenzen in aanbod hadden, dus ook lagere prijscategorieen al heeft samsung al deze lenzen ook. Bij aanschaf van deze camera heb je een body en een lens 16-50mm lens, andere lenzen kun je tegen extra betaling aanschaffen.