Kan je 2 verschillende geheugen kaarten voor 1 spiegelreflex gebruiken?

Hallo,
Ik ga over 1 maand op vakantie,
ik heb zelf een Nikon D3200 met een SDHC 16GB kaartje erin.
Als ik lang op vakantie ga, is het vertsandig om nog een exemplaar van het kaartje te kopen?
Ik fotografeer in JPEG Fine.

MVG,

Charly

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In JPG fine kun je enkele duizenden foto's kwijt op dat kaartje.
Je kunt in de 3200 volgens mij zelfs SDXC kaartjes stoppen tot 64 GB, alleen of dat zinvol is?
Ik zelf gebruik liever meerdere kleinere kaarten, als er dan één de geest geeft, (wat gebeuren KAN) ben je tenminste niet alles kwijt, en kaartjes kosten bijna niks ( zeker in vergelijking met filmrolletjes).
Ik geef altijd het advies om vier of meer kaartjes van 8Gb mee te nemen, als je ook wilt filmen moeten het wel "snelle" kaartjes zijn class 10.
Fijne vakantie.

Het beste antwoord

Je kunt zoveel geheugenkaartjes voor je camera gebruiken als je wilt. Zolang ze maar in het apparaat passen is er geen probleem. Het hoeft ook niet hetzelfde merk te zijn.

Toegevoegd na 36 minuten:
Goede toevoeging vanuit reacties van Almighty:
"Let wel op dat een aantal camera’s een max. aan GB heeft. Voorbeeld: Een bepaalde camera geeft aan dat je max. 32GB aan geheugenkaart kunt gebruiken. Je kunt dan wel 2 kaartjes van 32 gebruiken, maar natuurlijk niet 1 kaartje van 64."
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt helemaal. Let wel op dat een aantal camera's een max. aan GB heeft. Voorbeeld: Een bepaalde camera geeft aan dat je max. 32GB aan geheugenkaart kunt gebruiken. Je kunt dan wel 2 kaartjes van 32 gebruiken, maar natuurlijk niet 1 kaartje van 64.
Ritsuka
9 jaar geleden
dank je, ik heb het toegevoegd
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!