Past een 18-55 mm lens op de canon 600d?

Ik wil graag de canon 600d kopen. Ik wil deze via marktplaats kopen, alleen het is alleen een body, zonder lens dus. Ik moet er dus een lens bij kopen. En vroeg me af of de 18-55mm lens van canon hier ook op past, of dat alleen de 18-55m IS past. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Dat ligt er aan. Volgens Canon heeft de 600D camera een lensvatting die geschikt is voor alle EF en EF-S lenzen. De lens die jij koopt moet dus een EF of EF-S lens zijn. Anders past die misschien wel maar kan de camera niet communiceren met de lens en doet die dus niets op je body.