Wat is een goede en betaalbare lens voor mijn EOS 550D voor objectfotografie ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (2)

Voor objectfotografie kun je volgens mij het beste een macrolens gebruiken. Canon heeft diverse objecten in zijn assortiment. De prijzen voor een een goede macrolens zijn vrij prijzig, maar als je kiest voor een lens van Sigma of Tamron (met Canon vatting) kun je wel een paar tientjes uitsparen. Ga er vanuit dat een macrolens begint vanaf ca. 250 euro. Als alternatief zou je ook een 2ehands kunnen zoeken op Marktplaats of bij de goede fotografiewinkel. Er zijn er altijd veel in omloop, van goede kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een betaalbare lens wilt om objecten te kopen kun je goed een 50mm 1.8 kopen, die kost minder dan €100,- en je krijgt een mooi groot diafragma.