mijn olympus u-tough 3000 is gestopt met werken, hoe repareer ik hem?

mijn olympus camera is zomaar gestopt met werken.
hij is waterdicht tot 3m en kan een val van 1,5M overleven.
Ik heb hem vorige week voor het laatst gebruikt en toen werkte hij nog perfect.
De camera is niet nat geworden en ook niet gevallen.

Er brand geen lampje als ik hem in de oplader of in de computer stop, aan de usb licht het niet want de camera van een vriend van mij kon wel gewoon verbinding maken met dezelfe kabel.

Er gebeurd eigenlijk helemaal niets als ik op het aanknopje druk/of oplaad.
Weet iemand hoe ik dit oplos? De garantie is net deze zomer afgelopen en ben zelf ook best handig met gadgets dus ik wou het eerst gewoon zelf proberen dit te oplossen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

als ik dit verhaal lees, zijn dit kenmerken woord een los draadje, het draadje heeft de aansluiting verloren. dat kan gewoon gebeuren. wil je het maken, dan moet je de camera open maken, en opzoek gaan naar de losse draad/draden. die weer aansluiten op de juiste verbinding en camera weer dichtdoen, een heel gepriegel!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
geen andere antwoorden, 10 punten voor de moeite :D