Waar kan ik op specialistisch niveau fotos laten drukken?

Ik zou graag een foto op A4 of A3 formaat willen drukken. Ik ben nogal een fotofiel en zeer gevoelig voor kleurencorrectie, scherpte en detail (gezien kleurencorrectie/grading al jaren mijn beroep is). Hema, Aldi, Blokker etc voldoen helaas niet aan mijn eisen. Kleuren komen er daar anders uit, hebben minder contrast, minder verzadigd en minder detail dan het origineel. Ik zoek een bedrijf die echt specialistisch is en vakwerk levert. Hier mag natuurlijk een prijskaartje aan hangen. Ikzelf werk uiteraard ook met professioneel spul, zoals een Canon 1D en een Eizo CG243W monitor die elke week gekalibreerd wordt, dus ik verwacht ook dat hun op elke tint en korrel letten. Zo'n afdruk bedrijf zal vast wel bestaan toch? En uiteraard waar je ook per 1 stuk (poster) kunt afdrukken. Helaas heb ik geen professionele printer, anders had ik het zelf gedaan. Alvast enorm bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
1K

Antwoorden (1)

Voor professionele afdrukken kun je goed terecht bij Profotonet. Ze lezen de kleurruimte-informatie uit je foto. Je kunt desgewenst de kleurprofielen van hun printers en van hun fotopapier downloaden om zelf op je scherm (voor zover dat mogelijk is - als het goed is weet je dat de kleurruimte van een scherm nooit overeen kan komen met de kleurruimte van de printer) een soft proof te bekijken.

Mijn ervaringen met Profotonet zijn zeer positief.

Cryofiel
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Als je je foto's uploadt in sRGB of in AdobeRGB, hoef je zelf niets te doen. Het omzetten van het kleurprofiel wordt dan door Profotonet gedaan. Dit is wat ik tot nu toe heb gebruikt, en het resultaat is goed. Het bestand PearlV2 wordt gebruikt voor afdrukken t/m 30x45, het bestand Theta_pearlV2 voor afdrukken vanaf 30x45.