Heeft iemand een goede site voor mij om te komen tot een goed aankoopadvies voor een digitale camera met verwisselbare lenzen?

Mijn laatste camera is een Olympus OM1. veel plezier van en mee gehad maar het wordt tijd voor een nieuwe. Ben er vrij lang uitgeweest dus weet niet waarop te letten. Goede info is dus welkom

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Camera's
1K

Het beste antwoord

Ik vind de info op Kieskeurig eigenlijk altijd erg summier en de reviews zijn voornamelijk van enthousiaste first-buyers die net 2 dagen hun camera hebben. Ik zou echt www.dpreview.com willen aanraden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

De aller-aller beste website op dit gebied is
http://www.dpreview.com/
Als Engels tenminste geen probleem is...
15 jaar geleden
Zoals hierboven al beschreven... dpreview is echt heel goed. Maak hier op papier je selectie. Ga dan naar meerdere fotozaken en ga gewoon even voelen hoe de camera's voelen. Zeker met verschillende formaten lenzen erop. Een 500 mm lens geeft een heel ander gevoel dan een macrolens. Voelen is heel belangrijk.

Koop hem bij een fotozaak, maar refereer naar internetprijzen... vaak gaan ze wel in de buurt zitten, en de service is over het algemeen goed (maar probeer niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten, want dat zie je terug in de service).

Geniet van het uitzoeken en de nieuwe camera!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb zelf ook een olympus e500 gekocht m.b.v. www.kieskeurig.nl. Op basis van 10 tallen reviews heb ik uiteindelijk mijn keuze bepaald.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deconsumentenbond.nl daar staat veel informatie zeker als je lid bent kan je er alle testen vinden. Hierdoor weet je dus ook meteen wat een goede koop is en wat niet. Ook prijs/kwaliteit let de Consumentenbond op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
www.kieskeurig.nl net zoals hierboven. Kijk ik voor elke aankoop. Erg veel gebruikers reviews
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onderstaande link is ook goed, en zelfs in het nederlands!
http://www.letsgodigital.org/nl/index.html
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Consumenten bond alleen voor leden en als ik dan uitzending vanKkassa zie en blijkt dat vakmensen een heel andere mening hebben als de CB .Kijk maar bij kieskeurig
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Koop de consementengids van deze maand, staat een uitgebreide test van digitale camera's in, met en zonder verwisselbare lenzen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zou zelf zeggen ga eens lang bij fotokonijnenberg in Den Ham. Daar kunnen ze je geweldig helpen. Kom je tot een keus dan heb je daar de meest goedkope aanbiedingen van nederland. Mensen uit heel Nederland komen speciaal daar naartoe. (Zelfs mensen uit Belgie en Duitsland!) Daar ga ik zelf elke week braaf even langs. Maar als dat niet in de buurt ligt zou ik zeggen kieskeurig.nl zoals anderen ook al voorgesteld hadden. ;)