Eerst moet je de video die je wilt bewerken op YouTube zetten. Die hoeft niet openbaar te zijn, je kunt hem ook verbergen.

Vervolgens klik je, nadat je bent ingelogd, op het pijltje naast je naam en kiest voor Videobeheer. Zoek de video die je wilt veranderen en klik op Bewerken. Je komt nu op de pagina die je op de eerste afbeelding hieronder ziet. Door bovenaan op 'Verbeteringen' te klikken (zie afbeelding 2), kun je de beelden bijsnijden, de belichting en kleur veranderen, beelden vertragen, stabiliseren en automatisch bewerken. Via de knop Extra functies, onderaan, kun je gezichten onherkenbaar maken. Als je op het tabblad Geluid klikt, kun je een muziekje onder de video zetten. Door rechtsonder te klikken op 'Probeer het videobewerkingsprogramma van YouTube' kun je ook een aantal mogelijkheden uitproberen.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011