Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel megapixel moet een spiegelreflexcamera hebben?

Ik zit te twijfelen over Nikon of Canon. De Nikon heeft 16, de Canon 12, maar is dan ook 100 euro goedkoper. Zie je duidelijk verschil? De canon kwam het beste uit de test van de consumenten bond. Ik ben een beginner, maar wil er in de toekomst meer mee doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
5.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Megapixels is maar een klein gedeelte van wat bepaalt of een camera geschikt is voor uw doeleinden.16 0f 12?is allebeide zeer veel,meer dan over het algemeen nodig is.beide merken zijn erg goed met hun camera`s.de vraag was,hoeveel megapixels MOET een spiegelreflex hebben?Moet niet,maar met minder dan 10 zou ik in deze tijd geen genoegen nemen.veel plezier met uw nieuwe hobby.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord! 12 of 16 is een klein verschil. Ik heb ooit met acht en later met tien uitstekende foto's gemaakt.
Cryofiel
11 jaar geleden
Minder pixels heeft zelfs een voordeel. Als de afmeting van de sensor hetzelfde is maar je hebt minder pixels, is elke pixel dus groter. Hoe groter een pixel, hoe lichtgevoeliger, en (dus) hoe minder ruis je zult krijgen. Mijn camera heeft 12,1 MP, en dat is echt ruim voldoende.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
canon is eigenlijk net zo goed als nikon? fijn dat het qua megapixel niet zoveel uit maakt.
niko
11 jaar geleden
canon-nikon...vaak kwestie van voorkeur.ben zelf van de nikon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar meer pixels heeft ook zo zijn voordelen. Als je iemand met een fleecetrui fotografeert, dan ook nog details van de trui kunt zien. Dat maakt zo een portret zoveel meer levendiger.