Is de Olympus Tough ècht goed waterafstotend of kan je hem 1 keer een klein beetje natmaken, en dat hij dan niet meer werkt?

ik wil graag een Olympus Tough kopen, maar mijn papa zegt dat hij niet waterafstotend kàn zijn, dus ik weet niet goed of ik hem nu wel, of niet ga kopen... Hij denkt dat het mischien één keer tegen water kan, en dat hij dan 'foutu' (naar de vaantjes) is...Ik ga volgende week op vis-verkenningsstage in rivieren enzo. in Duitsland en Oostenrijk, dus ik zou graag en paar foto's nemen, maar als hij maar 1 keer werkt, weet ik niet of het nuttig is om zo'n dure camera te kopen... Wie kan mij verder helpen?
Alvast bedankt!
Hanne

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Ik heb exact dezelfde camera gekocht voor mijn dochter (10 jaar oud) 1 jaar geleden, en sindsdien hele mooie foto's gemaakt onder water, zowel in het zwembad als in zee, en meer dan één keer.
Deze camera is, naast waterdicht (tot 5 meter diep) ook stofdicht, en kan een val van 1,5 meter op beton overleven, dus bij uitstek geschikt voor een "ruige" vakantie.
Daarnaast komt de camera met een bandje die je heel secuur vast kan binden aan je pols, zodat je de camera niet laat vallen in diep water en deze niet meer terug kan vinden (waterdicht betekent niet dat het niet kan zinken als je de camera loslaat!)
De kwaliteit van de foto's, ook boven water, is zonder meer prima te noemen, echt helemaal niets mis ermee.

De camera heeft echter een paar kleine beperkingen:
- Zoombereik is beperkt, maar dat is logisch, omdat je kan geen hele grote lens in een waterdichte behuizing stoppen.
- De lens is altijd blootgesteld aan de buitenlucht, dus de kans dat deze vuil wordt is erg groot. Je moet altijd goed letten dat de lens schoon is, en geen waterdruppels erop staan voordat je gaat fotograferen, anders krijg je foto's met "vlekken".
- Voor het opladen van de camera of aansluiten aan de PC, moet het waterdichte klep open, en als je deze opnieuw sluit, dan moet je héél goed checken dat deze écht goed dicht is, anders komt alsnog water hierin, en dan is de camera kapot. Dus goed checken dat er geen vuil of zand op de rubbersluiting zit.

Maar ook heel veel pluspunten die de min ruimschots compenseren:
- Water- en stofdicht, en kan tegen een stootje, dus prima voor een berg-, strand en wandelvakantie.
- Goede kwaliteit van de optiek.
- Talloze handige functies (panorama foto's, foto in het donker, filmen, gezichtsherkenning...)
- Verkrijgbaar in meerdere kleuren.
- ... en veel meer die je zal kunnen ontdekken!

Kijk een voorbeeld van een foto die wij gemaakt hebben.

Veel plezier tijdens je stage!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank u!!!!!

Andere antwoorden (2)

Ze adverteren met maakt prachtige onderwater foto,s met een plaatje met een dolfijn. Je mag er dus vanuit gaan datdit zo is dat hij volledig waterdicht is anders mogen ze daar niet mee adverTeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij is 100% waterdicht. Olympus heeft een naam te verliezen en zelf getest. Het is echter geen camera om mee te duiken! Dus niet naar de 5 meter onder water. Maar in het water geen probleem. Bovendien stof dicht, dus ideaal voor aan het strand en onder ruwe omstandigheden. Ik ben trouwens benieuwd hoe jouw pa aan zijn wetenschap komt.
Succes