Bevat de Nikon D3100 ook een scherptedieptecontroleknop?

Ik heb een Nikon D3100, maar nu vraag ik mij soms voor het maken van de foto of de scherptediepte wel zo eruit komt als ik wil. Dit zou ik kunnen controleren naderhand, door de foto te bekijken. Maar dit zou ook kunnen door gebruik te maken van een scherptedieptecontroldknop.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Wanneer je een foto maakt via de liveview functie (dus via het scherm en niet via de zoeker) dan beschik je eigenlijk direct over scherptediepte controle.
Wanneer je de ontspanknop namenlijk half indrukt tot het "aanslagpunt" zal de camera de focus en belichting al afstemmen. Hierdoor kun je dus direct op het scherm de controle uitvoeren.
Hierbij moet wel gezegd worden dat het scherm eigenlijk te klein is om een goede controle te doen. Maar je kunt een goede indicatie krijgen.

John van Kieskeurig.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, heeft de D3100 niet. Hooguit de LiveView controle.