hoe snel rent een konijn?

ik heb een spreekbeurt over konijn en weet niet hoe snel ze rennen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12.6K

Antwoorden (3)

op konijnen.net lees ik dat ze 55 km per uur kunnen maken.
14 jaar geleden
15 tot 20 meter per seconde, dat is dus zo'n 54 tot 72 kilometer per uur. Vergeet echter niet dat een konijn normaal gesproken a. bijna nooit rechtuit rent, zijn grote kracht is juist de haakse bochten op volle snelheid en b. slechts korte stukjes zo hard kan rennen.

Vandar dus meters per seconde gegeven en een vrij grote marge.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er wel eens een voor de auto gehad en die liep bijna 80km/u. (Het overigens wel een stom beest; liep recht voor de auto uit ipv gewoon aan de kant te gaan).

En nee, het konijn is toen niet overreden en zat na 60-70 meter hijgend aan de kant van de weg.