Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goedkope manier om goed geluid op te nemen tijdens filmen?

Ik moet voor school een filmpje maken. Nou heb ik goed geluid nodig. Is er een manier om, redelijk goedkoop, geluid op te nemen? Of een goedkope camera met zeer goed geluid? Ik bedoel dus niet inspreken, maar tijdens het filmen. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
801

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het makkelijkst is het om het geluid direct met de "Hoofd" camera op te nemen, de kwaliteit is meestal standaard vrij goed.
Als je problemen hebt met het geluid, dan moet je met een externe microfoon gaan werken. Afhankelijk van de opname situatie: B.v. Buiten met wind(een microfoon met wind onderdrukking en/of richt microfoon) Koor of muziek(stereo) Nou ja microfoon tcchniek is weer een heel hoofdstuk appart.

Overige tips:
Zelf boek ik als volgt goede resultaten:
Stel één camera met een totaal shot en geluid vast op en laat deze de hele show draaien. Gebruik de andere camera’s voor close up’s en andere leuke rand verschijnselen. Gebruik een programma als adobe premiere, om het eea te knippen/plakken, waarbij je de eerste camera opname als basis track gebruikt en de overige "korte" shots er in las. Dus het mengen dor je niet live, maar op de edit "computer"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding