Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe stel ik mijn JVC GZ-E205 scherp op één object?

Ik heb een tijd geleden deze videocamera gekocht maar weet niet hoe ik hem scherp moet stellen tijdens het maken van een speelfilmpje.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
806
Pieter2011
11 jaar geleden
Hier vind je de uitgebreide handleiding; kijk even op pagina 33/34: http://manual3.jvckenwood.com/c2a/lyt2431-024du/index.html

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De JVC GZ-E205 stelt volautomatisch scherp. In basis zal hij altijd scherpstellen op het voorwerp dat het dichts bij je is.

Er zijn situaties waarbij de camera moeilijk kan scherpstellen:

-slecht licht situaties
-reflecterende oppervlakken
-filmen door glas
-filmen door tralies/gaas (b.v. in de dierentuin)

Het beste in dit soort situaties is om zover mogelijk in te zoomen op het voorwerp dat je scherp wilt hebben. Soms helpt het ook om uits een iets andere hoek te filmen.

Mocht je een camcorder bezitten die over een handmatig focus beschikt dan is dit de beste remedie:

Helemaal inzoomen op het voorwerp dat scherp moet zijn. Vervolgens de camera laten scherpstellen door de automaat, of handmatig. Wanneer het voorwerp scherp is de focus op de handmatige stand zetten/laten staan.
Vervolgens weer uitzoomen tot je het beeld ziet zoals je het filmen wilt. Nu kun je gaan filmen.

Daarna niet vergeten de focus weer op automatisch te zetten.

John van Kieskeurig.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding