Hoe can ik de resolutie van foto's op mijn samsung i9000 verhogen?

mijn smartphone heeft een lage resolutie. Ik wil dit nl verhogen zodat ik mijn foto's kan printen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (2)

Dat kan met een zogenaamd interpolatie programma. 'Alien Skin Blow Up' is zo'n programma dat als module binnen photoshop werkt, maar er zijn ook gratis programma's zoals 'the Gimp' waar deze functie in zit. Hoe het werkt?
Je computer ziet jouw digitale foto als een verzameling kleine puntjes. Nu zet een dergelijk programma naast ieder gekleurd puntje een blanco puntje. Daar wordt je foto twee keer zo groot van.
Daarna bepaald het programma welke kleur dit blanco puntje zou moeten krijgen.
Als alle 'buren' donkergroen zijn, is het niet zo moeilijk. Dan wordt het toegevoegde puntje ook donkergroen. Is het puntje links donkergroen, en het puntje rechts lichtgroen, zal het tussengevoegde puntje een tint daar tussenin krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij bedoelt de vraagsteller hoe hij de resolutie van zijn telefoon kan verhogen, niet de resolutie van de reeds gemaakte foto's.
Je kan de maximale resolutie van de foto die je telefoon maakt niet verhogen, als het goed is, is dat 5 megapixel.

De enige manier is achteraf met een software op je PC, zoals een andere GV'er aangaf. Dat gaat echter zwaar ten koste van de kwaliteit van de foto's, en zoals ik in mijn eerder antwoord jou vertelde, zolang je niet groter wil afdrukken dan A4, is dat niet nodig.
Ik zou me dus richten op het maken van foto's van 5 MP met de camera die je hebt op je telefoon.

- Open de camera applicatie (net zoals wanneer je en foto wilt maken)
- Druk op de "Menu" toets, dat is het knopje links onderaan, afgebeeld als een vierkantje met 2-3 horizontale lijntjes.
- Er opent zich een menu "Instellingen" met de opties die je hebt om te fotograferen.
- Scroll door de opties totdat je de optie "Resolutie" ziet, en kies deze.
- Je krijgt een menu met de beschikbare formaten. Selecteer de hoogste resolutie, in jou geval, als het goed is, is dat "5 M" (dit staat gelijk aan 5 megapixel)
- Je bent helemaal klaar om afdrukbare foto's te maken!

Let op met de tips die ik je gaaf in mijn vorig antwoord, want als je de foto's stuurt met What'sUp, Facebook of dergelijk, de telefoon zal deze reduceren, en deze zijn niet meer bruikbaar om af te drukken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gabi, hartelijk dank voor je uitgebreide en simpel voor mij te begrijpen uitleg....Super! Nogmaals hartelijk dan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan, daar doen wij het voor!