ik wil een canon 5d mark 2 aanschaffen welke lens/objectief kopen?

ik wil graag met professionele fotografie beginnen en dan bedoel ik voornamelijk fashion and beauty photoshoots in studio of op locatie.
welke lens kan ik het beste kopen voor de fashionshoots en welke voor de beauty shoot of is er een lens/objectief voor beide?
is de 70-200 mm een goeie?
graag een serieuze duidelijke antoord op mijn vraag

Toegevoegd na 8 minuten:
met welke lens/objectief is de fashion foto hieronder gemaakt zouden jullie denken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
3.2K

Antwoorden (3)

deze foto is waarschijnlijk gemaakt met een"gewone" zoom (35-80mm) en een gemiddeld diafragma (f10-f20), maar het is heel erg afhankelijk van de belichting. Kan ook zo zijn dat de foto is gemaakt met een iPhone :)
Ik raad u wel een fotografie cursus voor beginers te volgen voor dat u veel geld gaat uitgeven aan dure objectieven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke lens zal je zelf moeten zoeken voor het soort foto's die je gaat maken. Neem niet een te grote zoom bereik, dus of 16-35mm, of 24-70mm, of 70-200mm.

De camera die je aangeeft, vraagt om een goede lens en goede lenzen hebben een hoge lichtdoorlatendheid over het GEHELE zoombereik. Dus F2 of F2.8.

Kom je automatisch op je lens bijvoorbeeld: 18-55m F2.8.

Met of zonder beeldstabilisatie.
Uiteraard kies je voor het merk Canon! Een professioneel neemt geen genoegen met minder, die wil het beste! Alles zie je terug in de beelden die je schiet. Als je met een professioneel oog kijkt tenminste.

Kortom: de duurste objectieven.
Zoals deze:
http://www.cameranu.nl/nl/objectieven/canon/zoom/canon-ef-24-70mm-f-2-8l-ii-usm/h125_478_242794/

http://www.cameranu.nl/nl/objectieven/canon/telezoom/canon-ef-70-200mm-f-2-8l-usm-is-type-ii/h125_516_76204/

http://www.cameranu.nl/nl/objectieven/canon/zoom/canon-ef-16-35mm-f-2-8l-ii-usm/h125_478_6389/

---

Voor fasion denk je nog niet specifiek aan een bepaalde lens. Je kunt namelijk een stijl hebben die met detail foto's (dus telelenzen) goede fasion foto's kunt maken.
Wil je een model van voeten uit helemaal op de plaat, dan denk je aan juist groothoek lenzen.
Je fotografie-stijl kiest je lens.

Als je in modebladen kijkt naar de foto's, dan is het gros wel genomen met groothoek lenzen. Namelijk helemaal op de plaat en nog omgeving erbij om de sfeer te maken.

Maar nogmaals, wellicht krijg/heb jij een andere stijl van fotograferen.

Toegevoegd na 4 minuten:
De foto is genomen met een standaard brandpunt van dus ongeveer 50mm. Diafragma die klein is (F16 of F22), sluitertijd die snel genoeg is dus minimaal T1/160.
Er is ook geflitst en/of reflectoren gebruikt.
Een beetje raar wat het kratje nu in het beeld doet en nut heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoomlenzen f/2 bestaan niet in de lijn van Canon, en er bestaat geen 18-55 f/2.8, wel is er een 17-55 f/2.8 maar die past niet op de 5d want is voor aps-c.
Het type lens dat hangt een beetje af van jou stijl van fotografie. Persoonlijk ben ik voor porteten/fashion erg fan van vaste lenzen (b.v. 50mm of 85mm). Deze hebben een goede prijs kwaliteit verhouding. Met een relatief goedkope prime kun je hele scherpe foto's krijgen. Door de grote lichtsterkte heb je heel goed controle over de scherptediepte (DOF). Zeker als je van 'softfocus' achtergronden houd is dit heel nuttig. Ik weet niet wat je budget is maar een 50mm f1,4 of f1,2 is echt een hele mooie lenzen. Hier kun je hele natuurlijk ogenende foto's mee krijgen o.a. door de licht sterkte (je kun meer werken met natuurlijk licht). Bovendien kun je echt je model van het papier laten uitspringen door bokeh.
Als je een zoom lens wilt is een 24-70mm f2.8 zekere een hele mooie. Ik hoor er veel goede verhalen over (al heb ik hem zelf niet) omdat hij snel een veelzijdig is.

Helaas staat het type lens niet in de EXIF-data van je voorbeeld foto. Wel is de foto gemaakt met een Canon 5d mkII op een brandpuntsafstand van 40mm (f10 en belichtign 1/200).