Wat is de tamron 70-300mm lens voor lens?

Een macro lens, een telelens..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
1.2K
paulus811
11 jaar geleden
Dit is vraag nr 6 over lenzen. Ga eens langs een fotovakzaak zou mijn advies zijn.

Het beste antwoord

Dat is dus een telelens.

Bij jouw andere vraag heb ik al uitgelegd dat meer
dan 50mm tele is.

Je kan met die tamron heel veel inzoomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is een zoom telelens, het grote voordeel is, dat je eigenlijk alles kan fotograferen, van dichtbij en verweg, zonder lenzen wisselen.(behalve groothoek en makro dan)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat weet ik niet zo zeker...
Vraagsteller heeft een Canon body met 1,6 cropfactor, dus minimale brandpuntafstand van 70 wordt in werkelijkheid 112 mm.
Er past niet zo veel meer in je zoeker... Wel is het zo dat in combinatie met de kitlens 18-55 kan je bijna alles fotograferen.
Het is zeker, zoals je hier gezegd wordt, een telezoomlens. Ik heb de lens even gegoogled en er is ook een versie (Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD MACRO 1:2) die gemarkt wordt als een macro lens omdat die een vergrotingsfactor heeft van 1:2 (knopje op de lens). In dat geval is het een macro telezoomlens.