Hoeveel clicks zijn er gemaakt met je camera?

Ik zat een oudere vraag te lezen (http://www.goeievraag.nl/vraag/fotograaf-canon-50d-body-overnemen.323183) over hoeveel clicks (opnamen) een digitale spiegelreflexcamera kan maken. Maar nu vroeg ik me af hoe je kunt weten hoeveel clicks je met een bepaalde camera kunt merken. Kun je dit misschien ergens bij de instellingen vinden en geld dit voor iedere camera?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
2.5K

Het beste antwoord

Voor bij een Canon EOS camera zijn er programmatjes in omloop (freeware, maar uiteraard eigen risico) waarmee je dit kan uitlezen op de camera.
Zie voor meer info de links bij welke ik bij bron heb neergezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je een foto maakt heeft deze een nummer, dat is het aantal foto's wat ermee is gemaakt.. Dot werkt iig zo met de Nikon d60
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet waar. Camera telt door, zeker de Nikon, tenzij je het zelf anders instelt. Als je zelf niks veranderd telt die door tot 9999, en begint dan met een nieuwe letter combinatie weer bij 0000.
Om uit te vinden hoe je dat bij jouw camera kunt vinden (totaal aantal kliks) zou je even moeten googlen. De teller van de camera geeft weliswaar aantal opnames aan, maar dat kun je resetten. Ergens in de EXIF data wordt het echter bijgehouden, en er zijn progjes die dat weer voor je tevoorschijn kunnen halen.
Het aantal kliks dat een camera theoretisch kan maken moet op de website of in de handleiding te vinden zijn, is verschillend voor de types (hoe duurder hoe meer, logisch)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel... Je hebt een duimpje tegoed van me.