Waarom zie ik me mondhoek rimpel zo erg. Als ik een foto maak met flits?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik zie het ook erg als ik in een raam kijk hoe Komt dat

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1K

Antwoorden (3)

Flitslicht is heel raar, onnatuurlijk licht. Het beruchte effect van 'rode ogen' dat met moderne camera's onderdrukt kan worden is daar ook een voorbeeld van. Als je foto voor internet is bedoeld kun je met goede gratis software (of het programma dat bij een beetje printer wordt geleverd) nog veel wegwerken. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus in het echt is die mondhoek rimpel niet zo erg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kun je in een spiegel zien Mn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In spiegel zie ik het aan een kant maar komt dat dan door het licht
Omdat die rimpel dan zwaar overbelicht raakt en dus ook zware schaduwen geeft.

Je zou eens met een sterke zaklamp recht in je gezicht moeten schijnen, pal voor een spiegel.
Dan krijg je hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus in het echt is ie niet zo erg als op de foto
Flitslicht maakt hele harde schaduwen die je zeker in het gezicht dan erg goed ziet. Je kunt soms met een foefje het flitslicht wat verspreiden waardoor die schaduwen niet zo hard worden, stukje doorzichtig papier of folie zodat het flitslicht wat zachter wordt. In de handel zijn voor flitsers die op een camera opengeklapt moeten worden, speciale difusors die je op de flits klemt en meer verstrooing geven. Je krijgt daardoor een zachtere belichting. Wel even ermee experimenteren. Soms moet je in de camera de flitsintensiteit wat verhogen.