Hoe werkt de afstandsbedienningsaansluiting op mijn spiegelreflex (Canon)

Ik heb een spiegelreflex, en daar zit zo'n 2,5mm poort op om een cablerelease op aan te kunnen sluiten waardoor je op afstand een foto kan maken.
Wat gebeurt er dan? Maak je dan kortsluiting tussen de contacten? Of moet er iets speciaals gebeuren? Want als er een signaal over moet kan je het toch ook met geluid triggeren? Ik zit hier aan allemaal dingen te denken om het aan te sturen, maar om zomaar aan te rommelen met mijn dure 600D lijkt mij ook niet zo. Dus zou iemand mij met een betrouwbare bron aan goede info kan helpen?
Mijn bedoeling is om eerst 1x per actie af te laten gaan, maar als het lukt miss wel series, dus een antwoord van het kan miss ook wel zo wel schiet ik niet veel mee op.
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Gr ulope!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Je maakt kortsluiting tussen de contacten.
Daarmee bekrachtig je een elektromagneet die de spiegel wegklapt en de sluiter opent. Die elektromagneet doet dus precies hetzelfde als jijzelf met je wijsvinger.
Het kan natuurlijk ook met geluid en met licht. Maar dat moet je op een ingewikkelde manier weer opvangen en omzetten in een kortsluiting tussen de contacten.
De directe manier is goedkoper, simpeler en betrouwbaarder.