Als je een camera met Full HD functie koopt kan die het geluid van een rockconcert normaal weergeven?

Op dit moment heb ik een Sony cybershot camera (DSC-W170)die ik ,naast natuurlijk foto's maken ook veel gebruik voor het registreren van pop/rockconcerten waar ik zeer tevreden over was. Maar de camera is na het vele gebruik ter ziele gegaan en ik overweeg nu een Sony Cyber-shot DSC-WX50 te kopen met Full HD .Mijn vraag is nu dan ook of ik met deze camera opnames kan maken zonder dat het geluid resulteert in een brij van onverstaanbare muziek zoals de meeste camera's doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan met mijn hd-videocamera het inkomend geluid zacht zetten zodat ik als ik op feestjes film toch nog goed geluid heb.

Antwoorden (1)

De meeste camera's hebben uit zichzelf niet zo'n fantastische mic. daarom raad ik je ook aan om een camera te kopen met een externe mic. ingang. De Sony Cyber-shot DSC-WX50 heeft geen externe mic ingang, dus als je een aparte mic wilt kopen voor beter geluid zou ik een ander uitzoeken. Als je er een neemt met een externe mix ingang dan zou ik er een richtmicrofoon bij kopen. Die heb je al voor zo'n 20 tot 40 euro. Je hebt ook hele duren van over de 100. Maar met zo'n richtmicrofoon ( het word zegt 't al) richt je op de plek waar je het geluid van wilt hebben en dan neemt de mic. bijna niks van de omgeving op maar alleen het geluid van de plek waar je het naartoe richt. Uit ervaring weet ik dat, dat ideaal geluid heeft. ( Ik zelf heb een richt microfoon van 40 euro)