Ik kan geen foto's meer maken met mijn digitale camera omdat hij zegt: 'Schrijfbeveil'. Wie kan mij helpen? (zie beschrijving)

Ik heb een Olympus FE-230 en er zit een Olympus xD picture card in, ik heb meerdere kaarten en op alles zegt de camera 'schrijfbeveil' ik kan dus geen foto's maken, maar ze wel bekijken die ik heb gemaakt. En ik kan de foto's die erop staan ook niet op mijn pc zetten omdat hij dan zegt dat er geen foto's op staan, terwijl die er wel op staan. Er zit ook geen schuifknopje ofzo op om hem op slot te zetten ofzo. Ik heb geen idee hoe het komt en het staat ook nergens in de gebruikersaanwijzing..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
2.4K
Pieter2011
12 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.veit.nl/112570-xd-kaart-512-mb-tegen
Anders toch even met Olympus bellen...

Antwoorden (3)

Terug zetten op fabrieksinstellingen
Volgens de handleiding moet hij op de 'camera' staan om te kunnen naar de fabrieksinstellingen en om de schrijfbeveiliging te kunnen uitzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In je geheugenkaart zit een rood dingetje. Dat moet je iets verschuiven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, ze had geheugenkaartjes zonder slotje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees de beschrijving eens goed! Daarin staat dat nergens iets kan verschuiven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alle geheugenkaartjes hebben een schuifje
Hoi! Ik dénk dat ik de oplossing voor je gevonden heb op pagina 28/29 van bijgevoegde bronvermelding namelijk. (ben ICT-er en ook fotofreak) Sommige sites waar ik op heb gezocht pretenderen dat er SD kaarten in moeten waar idd een schuifje op zit maar heb de orginele handleiding (zie vermelding) wel degelijk gezien dat het xD is dus die crap van een schuifje gaat niet op voor xD.
Succes! En laat maar ff weten of het gelukt is, anders zoeken we verder! Grtz Moi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee er zit geen schuifje op!