hallo Ik heb een tamrong 70-300mm lens voor canon, is er een mogelijkheid om deze op mijn nikon d3100 te krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verkeerd gekocht of ben je overgestapd van canon-nikon?

Antwoorden (3)

Ja, vast wel, maar dat is de moeite nie waard, verkoop deze en koop de nikon versie, dan is het probleem opgelost, maar heb je wel een paar tientjes verlies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hem verkeerd hebt gekocht moet je even de klantenservice bellen, mischien zijn ze in een goeie bui, snappen ze je fout en nemen ze de canon versie in en geven je er de nikon versie voor terug
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee ik heb hem gekregen dus vandaar :)
Jazeker, die optie bestaat. Er zijn speciale adapter ringen voor.

Echter, gezien het prijskaartje (200+ euro) is dat niet heel interessant. Als je naar een profi fotowinkel gaat (Denk foto konijneberg in Den Ham) dan kan je daar je lens tegen bijbetaling omruilen voor de juiste fitting. Zij zetten jouw lens dan weer te koop. Of je zet de lens op marktplaats en koopt dan een nieuwe tamron lens. Dit zal financieel interessanter zijn dan een converterring kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt gezegd dat het zou kunnen, klopt echter slechts gedeeltelijk. Als er een adapter tussen moet, komt de lens nooit meer op oneindig (zelfs zonder adapter niet , denk ik, de Canons zijn wat dunner als de Nikons), daarnaast zal alle automatiek vervallen, zoals AF en diafragma. Geen goed idee dus.