Welke camera kan ik het best huren voor het maken van een promotiefilm dat geplaatst wordt op internet?

Ik ga een promotiefilmpje maken van iemand die lezingen geeft. Nu zal ik de gehele lezing gaan filmen en de volgende dag zal ik een interview met deze persoon afnemen. Het filmpje zal geplaatst worden op internet. Zal een canon 550D, 5D, of 7D geschikt zijn? Of moet ik meer denken aan bijvoorbeeld een Sony FX1E HDV?
Bedankt voor jullie antwoorden!

12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Een fotocamera, hoewel ze ontzettend leuke videotjes kunnen schieten tegenwoordig, is niet echt handig, de sensor kan oververhit raken bij langdurig achter elkaar filmen maar een FX1E is gelijk weer zo overdreven.

Ik zou eerder een consumenten AVCHD camera lenen (misschien gewoon van familie/vriend/collega. Zeker met stilstaand beeld (wat ik voor het gemak aannneem bij een presentatie) en video die je waarschijnlijk toch gaat comprimeren (internet) is dat ruim voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Goedemorgen,

Bij het maken van een promotiefilmpje denk dan zeker aan het geluid. Opnames met een camera waarin een externe microfoon aangesoten wordt, verdiend de voorkeur.
Zelf heb ik gewerkt met een prof camera JVC GY HM 100,
heeft 2 microfooningangen.Ga niet te ver van het onderwerp afstaan.Heb een cursus reportage maken gevolgd bij Frans Bromet, veel van geleerd, daar kwam een gelijksoortig ondewerp ook ter sprake
Succes
Theo Hoekstra