Ik twijfel tussen de camera Nikon d40 of de olympus epl1, wat zijn de verschillen?

Ik weet dat de Nikon niet nieuw meer te koop is dus da zou een tweedehandse worden maar ik hoor er goede verhalen over. Maar tevens ook over de Olympus. Wat zijn de verschillen en welke keuze zou beter zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

Het verschil is, dat de Nikon D40 een spiegelreflex camera is, met een zoeker en verwisselbare objectieven, en de Olympus een soort edelcompact, met weliswaar wisselobjectieven, maar geen zoeker, zodat je dat ding, afhankelijk van de kwaliteit van je ogen, op zekere afstand voor je gezicht moet zien te richten en STIL te houden. Als je echt foto's wilt maken kan ik je de Nikon (of één van de opvolgers van de D40) aanbevelen. Ben wel bevooroordeeld, want na analoge Nikons een D80 nu aan de D7000 bezig, dan kun je tenminste wat. ;-)

Toegevoegd na 2 minuten:
P.S. de originele PEN-F uit de jaren 60 was andere koek, dat was een spiegelreflex in een behuizing die veel op deze lijkt, en die was uitermate goed, maar Olympus is al enkele jaren een beetje de weg kwijt, hoewel ze een trouwe aanhang hebben.