hoe en waarmee kan ik van mijn videocamera (canon mv500) filmpjes 1:op de computer zetten en 2:vanaf de camera op de tv kijken?

ik wil graag de kleine gaan filmen maar moet eerst mijn tapes legen en op de computer zetten.
in de toekomst wil ik graag vanaf de camera op tv kunnen kijken.

wat voor kabels heb ik nodig en hoe doe ik zoiets?

(nee een andere camera kopen is geen optie....)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
2.5K

Het beste antwoord

Je hebt nodig voor

-Firewire* kabel kopen
-PC met een firewire ingang
-Video Capture software (Windows Movie Maker bijv.)

-Meegeleverde AV-snoer

*Firewire heet eigenlijk IEEE 1394, Bij een Desktop heb je meestal een 4pins-6pins kabel nodig bij een laptop 4pins-4pins.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi hoi, dank je wel voor je antwoord, kan ik die firewire kabel gewoon bij de gamma halen en past dat dan altijd of kan ik beter richting alternate en dan voor de zekerheid mijn camera meenemen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gamma zal hem niet hebben, electronica/pc zaken wel. Alternate Mediamarkt de pc boer om de hoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks, het av snoer heb ik gelukkig nog gevonden, de andere kabel zal ik eens voor bij de handyman gaan kijken ofzo.