Kunnen niet alle merken A4 batterijen in mijn camera? Zijn er speciale merk batterijen voor nodig?

Ik heb een Canon FinePix S5700 digitale camera. Nu weet ik niet meer welke batterijen erbij inbegrepen zaten maar soms is het met nieuwe batterijen dat mijn camera al na 5 minuutjes aangeeft dat die leeg is. Ik let eigenlijk niet op het merk batterij dat ik koop maar zijn er speciale A4 batterijen die eigenlijk in een camera horen? Gisteren nam ik mijn camera mee, 4 nieuwe Philips batterijen ingedaan en na 5 minuten helemaal leeg. Batterijen gestest en ja helemaal op.. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (3)

Omdat waarschijnlijk de miliampere te laag is. Neem oplaadbare batterijen van 2500 of2700 mamp dan gaan ze een stuk langer mee. Kijk ook of het ni-mh batterijen zijn. Deze lopen bij niet gebruik ook niet snel leeg en hebben als voordeel dat je niet hoeft te wachten totdat ze leeg zijn om ze bij te laden. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met batterijen moet natuurlijk een behoorlijk aantal opnamen kunnen worden gemaakt en 5 minuten is veel te kort.
Er worden over het algemeen alkalinebatterijen gebruikt voor fotocamera’s.

Een goede batterij is bijv. Duracell ultra power. Deze kosten € 6,19 per 4 stuks excl verzendkosten. Er zijn ook speciale batterijen te koop voor digitale camera’s.
Kijk ook maar even op de site van Duracell
http://www.duracelldirect.nl/e/Shopping.Cart?_action=add&p_surrogate=103335&qty=1

Maar batterijen zijn natuurlijk ook gewoon in diverse winkels van Blokker tot fotospeciaalzaken te koop. In een speciaalzaak kun je natuurlijk ook advies vragen. Misschien is er ook iets met de camera waardoor de batterijen te snel worden ontladen.

Oplaadbare batterijen kunnen hoewel dit dikwijls wordt afgeraden omdat ze sneller leeg raken dan gewone batterijen ook worden gebruikt. Want die laadt je dan uiteraard gewoon weer op. Aan te raden is dan 2 setjes dan kom je niet snel in de problemen
Volgens de consumentenbond was de hierna vermelde batterij de beste koop:

HEMA 41220501 Always Ready
• Richtprijs: € 10,-
• Testdatum:dec. 2010

Ik denk per 4 stuks maar kan dit niet vinden.
12 jaar geleden
Probleem is inderdaad dat niet iedere batterij geschikt is.
De tip hierboven heeft het over de HEMA everready, dat klopt, ook de GP recyko en andere merken zijn die aangeven een lage interne weerstand te hebben zijn prima. Zoek niet naar de hoogste waarden in mAh, want dat zijn over het algemeen juist ongeschikte.