Hoe kan ik mijn compacte camera schoonmaken?

2 maanden geleden heb ik een Samsung WB600 gekocht en nu al, heeft die vaak moeite met scherp stellen, ook zitten er van die vlekjes (die bij mijn EOS worden beschreven als gewoon stof op de lens). Maar nu is de vraag, hoe krijg je t zo dat me camera wel net zoals in het begin goed scherp wil stellen en geen wazig beeld meer levert? (Ik weet al enige oplossingen zelf, maar alles kost geld en ik heb op dit moment echt geen cent te makken, zelfs niet 7.50 voor zo'n blazertje).

Dat die vies is geworden kan mogelijk komen omdat ik mijn camera altijd in mijn zakken heb (zonder andere spullen natuurlijk). En ja, dat niet meer doen is irritant, want ik ben eenmaal iemand die graag alles wilt vastleggen en niet eerst alles moet uitpakken voor ik de kans heb om te filmen bijvoorbeeld. (elke seconde telt).

Excuses voor mijn ABN.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (2)

Je kunt de lens schoonmaken met een zacht kwastje.
Als de paar dubbeltjes voor zo'n kwastje te veel zijn dan kan je een plukje haar van jezelf aan een stokje plakken met plakband en danhet uiteinde met een schaar gelijk knippen.
Voor vettige aanslag kan je ook voorzichtig een wattenstaafje met een druppel glassex gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt natuurlijk een brillendoekje kopen, kost echt bijna niets. Als ie moeite heeft met scherpstellen moet ie wel erg vies zijn, misschien is die broekzak niet helemaal schoon?