Is het mogelijk om elke willekeurige flitser te plaatsen op een systeem camera met een Hot Shoe aansluiting (Samsung NX5)?

Ik wil dus op mijn camera een samsung NX5 een externe flitser aansluiten.

zoals dit: http://www.focalprice.com/DI208B/YONGNUO_Flash_Speedlite_YN460_for_Nikon_Canon_Pentax_Black.html

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

Nee, zeker niet. Een volwaardige flitser voor Nikon kan niet op een Canon camera. Je moet zeker goed opletten of het wel op elkaar past. Jouw camera ken ik niet, maar je zult misschien kunnen achterhalen in de documentatie welke flitser(systeem) de camera gebruikt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Er zijn echter wel flitsers die universeel zijn. Want het grote contact in het midden van de aansluiting is de ontstekingsmechanisme. Dus als je alle omringende contacten bedenkt met bijvoorbeeld isolatietape, dan kan je wel elke flitser gebruiken. Je hebt dan natuurlijk geen aanvullende functies zoals TTL flitsen. Je zult de flitser en de camera handmatig moeten instellen. Dus op diafragma, iso, flitssterkte, flitszoom.

Toegevoegd na 6 minuten:
Deze flitser past wel op de jouw camera.
http://www.digicamshop.nl/product/108178/107894/3563/samsung-ed-sef20a-flitser.html